NAPSALI O NÁS

facebook

 

Kontakty:

Zábavní Centrum Černý Most (Garáže 3NP)
Chlumecká 8,
198 19 Praha 9

tel : 281 916 188
fax : 281 916 189
info@kartareal.cz


Otevírací doba:

Po - Čt  14:00-22:00 
14:00-23:00
So  12:00-23:00
Ne 12:00-22:00

Vážení zákazníci,

  Provoz motokár na Černém Mostě je ukončen.

 

  Od srpna 2012 fungujeme téměř v centru Prahy na Žižkově na Praze 3, Olšanské ulici 6 (podzemní garáže vedle budovy O2). Navíc se svezete na nejvýkonnějších motokárách v Praze s motory Subaru 270ccm bez omezovačů... Pro řidiče je rozlehlý parking zdarma.

 
Váš KartAreal

Esquire únor/2005

" ODMÁVNI TO, BABY! "

Poškádlil jsem plyn a předni kolo se začíná zmítat v bariéře z pneumatik. Zezadu už se ke mě řítí hladové motokáry.

Zase jsem bez řidičáku.Tak už to na tom světě chodí, nebo spíš jezdí. Najednou zjišťuju, že boty nejsou jen na to abych se dostal suchou nohou od domovních dveří k rozličným čtyřkolákům. Už dva týdny se mi zdá v noci rallye Paříž-Dakar pěkně jedna etapa za druhou a budím se zoufale šlapající do peřin místo do pedálů. Usoudil jsem, že tento pokročilý stav motoristické deprivace potřebuje radikální léčbu.

Nemusel jsem přemýšlet dlouho, kde svůj řidičský chtíč realizovat. Nedávno jsem při jedné podnikové party měl možnost zúčastnit se doprovodného programu, jehož hlavní náplní byl závod motokár. Pravda, mojito podávané zdarma dočasně snížilo moje rozlišovací schopnosti a tak jsem od si své debutové kolečko na kárách raději nedopřál. Tedy pokud mne paměť neklame.

Rozhodl jsem si vše vynahradit v KartArealu pražského Centra Černý Most. Naverboval jsem v redakci několik šoférů amatérů a vytáhl je na Čerňák. Tady na nás už poslušně čekaly ďábelské stroje převlečené za dětská vozítka. Po nezbytném přednášce jsme nasadili přilby, navlékli rukavice a posadili se za volanty. Rozsvítilo se zelené světlo a my se vydali vstříc zatáčkám. Do prvních zatáček najíždím pěkně předpisově a zeširoka. Po úvodní techničtější pasáži se před mým strojem otvírá první rovinka. Popouštím káře uzdu a ona mi na oplátku ukazuje co dovede, když se pravou nohou sešlápne plynový pedál. V následující vracečce se přesvědčuji, že se studenými pneumatikami se musí opatrně. Před nárazem do mantinelů mě zachraňuje jen široký výjezd. Další táhlá zatáčka má velký poloměr a jde projet pěkně rychle. Tahle kára toho dovede docela dost a její ovládání je díky automatické převodovce těžká pohoda. Neznamená to však, že byste si nemuseli na nic dávat pozor. Přestože je železobetonový povrch pokryt speciálním povrchem dovede vozítko pěkně ustřelovat a smykovat. Jestliže se vám podaří dostat smyky pod kontrolu, máte vyhráno. Pak už si můžete dovolit vymáčknout na rovince z káry rychlost nad 50 km/hod. V okamžiku se na trati stává z dětské zábavičky hustokrutá jízda. Žádná kapota ani skla. Prostě realita pohybu vražená větrem do obličeje nedokonale skrytého za plexi helmy.

Běžně jsou jízdy nastavené na deset minut. Neznalému se to může zdát jako hrozně krátká chvíle na to, aby si závodění pořádně užil, ale Karts nejsou víkendovým popojížděním za nákupy. Ruce zhýčkané posilovačem řízení dostanou na volantu káry pěkně zabrat. Řízení stroje je spíš posilovačem řidiče. Vydáte-li se na motokáry ještě v zimě, pak si nezapomeňte vzít rukavice. Na okruhu máte totiž vše doslova ve svých rukách a není radno ztratit cit do prstů. V klubu si můžete půjčit rukavice se speciálním neklouzavým povrchem i kombinézu, máte-li strach, že se zašpiníte.

Největší zábava na všech závodech je samozřejmě předjíždění. O tom, že to není vůbec jednoduché se přesvědčila i naše figurantka Adéla. Navzdory tomu, že dovedla zběsile zatopit pod kotlem, končily její pokusy o předjetí mého stroje většinou v šikanách na mém zadním nárazníku. Při srážce vám většinou nezbude nic jiného než počkat až vás obsluhující personál vysvobodí. Káry nejsou vybaveny zpátečkou a tak je většina vyprošťovacích prací redukována na ruční práci. Je fakt, že jednou, když jsem se jen lehce zablokoval přední pneumatikou, tak mi pomohl kolega mocným šťouchnutím zezadu. S narůstající jistotou při řízení a zvyšující se rychlostí se dostavuje i solidní adrenalinová šlupka. Až se vám podaří ke konci časového limitu předjet pomalého kámoše před sebou, tak teprve začnete chtít víc. To už vás asi pošle šachovnicový praporek do depa, ale další jízdy jsou teprve před vámi.
K zázemí většiny kartových drah patří stejně jako na "čerňáku" dobře zásobený bar. tady je navíc vybaven projekčním plátnem a velkými okny z kterých lze přímo od stolků sledovat akci na dráze. Na obrazovce běží průběžné výsledky, průměrné rychlosti a nejlepší časy a vy se můžete v klidu vsadit jak dopadne váš favorit. Pro právě vyjmenované přednosti se motokárové areály ideálně hodí pro podnikové večírky. Dovedete si představit lepší zakončení večera, než to natřít ve finálové jízdě svému šéfovi a pořádně ho znechutit? Já ne.

Kde jezdit:

KartAreal CČM - Chlumecká 8, 198 19 Praha 9, www.kartareal.cz
Dráha: 500 metrů, 23 zatáček, 6 rovinek, průměrná rychlost cca 40km/h, maximální rychlost cca 60 km/h
Něco navíc: dvoumístná kára

Otevírací doba:

Po - Čt

So
Ne
14.00 - 22.00
14.00 - 23.00
12.00 - 23.00
12.00 - 22.00

Kamikaze ve voze


Motokáry nejsou jen víkendovou zábavou, ale také seriózním a stále populárnějším sportem. Kouzlo motokárových závodů tkví v možnostech předjíždění. Sotva uvidíte někde jinde tři navzájem se předjíždějící dvoustopá vozidla. Takového zážitku je pochopitelně i kár možno dosáhnout pouze při závodech na klasických venkovních okruzích. Kategorie nejvýkonějších motokár se obecně nazývá SuperKart. Motokáry disponují motorem s obsahem až 250 ccm. Tito kapotovaní démoni dokážou dosáhnout rychlostí téměř 300 km/h a jízda na takovém stroji je podle jezdců nesnese srovnání s čímkoli jiným. Ačkoli motokáry pocházejí ze Spojených států, těší se momentálně největší popularitě na starém kontinentu a úplně nejvíce je nejspíš zbožňují na britských ostrovech. Není výjimkou, když se na závod sejdou desítky tisíc diváků. Velkou tradici mají karts v Německu a severských zemích.
Ani u nás však nejsme nějak výrazněji pozadu. Velkým hybatelem na naší kartingové scéně je tuzemský výrobce motokárových podvozků MS KART z Pelhřimova u něhož se dají velmi kvalitní stroje pořídit za přijatelné ceny. Rozhodnte-li se investovat do nákupu motokáry, pak počítejte s výdaji minimálně 50.000 za stroj a kolem 20.000 chcete-li vozítko pro svého potomka. Konkurenceschopná kára vás přijde minimálně na sto tisíc. Schůdnější cestou je stroj si půjčovat. Jestliže vám už nebudou stačit komerčně provozované dráhy, můžete trénovat na několika specializovaných okruzích. Nejlepší podmínky jsou v současnosti na Autodromu ve Vysokém mýtě, v Sosnové u České Lípy a na kartingové trati AK Písek Hradiště. Bezpečně jezdit lze i na velkých prázdných parkovištích a nepoužívaných přistávacích dráhách letišť.